fredag, mars 31, 2006

Revdykning i Mexiko


Måns ville ta dykcert och Erika anmälde snabb Mathias som dyksällskap för de första två dyken. Att betala för lektionen visade sig bli den först svårigheten eftersom den mycket lilla dykskolan inte tog Visa, och när vi väl hittat fram till bankomat så gav den, trotts glada meddelanden, inte Måns några pengar. Med bar överkropp, barfota, lätt blödande om foten efter att ha trampat på en glasbit och utan att kunna språket trängde sig Mathias i kön inne på banken. Naturlig succé.

Den tredje eleven, en tjej från Israel, fick inte ordning på de inledande övningarna och fick stanna i båten medan Måns, jag och vår dykinstruktör Tanja från Tjeckien, gav oss ner till revet. Muränorna var tuffa och fiskstimmen fascinerande. Det var lite som att simma runt i ett akvarium med alla färggranna fiskar.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Jag kan flyta, jag är inte rädd"? Kool!

10:00 fm  
Blogger Andy said...

Va är det för en strömming som skymmer utsikten mitt i bilden? Och vart är den omtalade Tjeckiska dykintruktören? Jag bara undrar?

6:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home