torsdag, december 22, 2005

Väskäventyr


Före detta glasögonfodral
I måndags hände det man verkligen inte vill ska hända, min handväska ramlade ur ryggsäcken på vägen till jobbet. Jag gick tillbaks omedelbart men kunde inte hitta väskan någonstans. Alla kort spärrades och mobiltelefonen ringdes gång på gång utan svar. Det jag var lycklig för var att nycklarna i alla fall låg i fickan. Under måndags eftermiddagen hörde jag efter i alla affärer runt om någon möjligtvis fått in väskan men med negativt resultat. I tisdags morse var jag till DMV och skaffade nytt körkort, suck, gav sen upp tanken på att någonsin få tillbaka väskan. MEN igår ringde en av administratörerna på jobbet hem och tro det eller ej men en man hade varit och lämnat min väska (passerkortet låg i). Hans dotter hade hittat den och tagit hem den. Allt var frid och fröjd förutom att den hade blivit överkörd. Telefonen ville inte riktigt vara med och glasögonfodralet, med mina slipade solglasögon i, är som bliden visar rätt tillbucklat. DOCK så var glasögonen i fodralet helt oskadda. Lycklig är jag och tjejen som hittade handväskan ska få en stor blombukett.

1 Comments:

Blogger Andy said...

Hmmm, jag tycker det låter som ett trick som min hustru skulle kunna göra för att få en ny väska, biltelefon och glasögon (nu behöver hon inte det ännu, men i alla fall)

7:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home