söndag, oktober 31, 2004

Halloween


Vasco, Zoe, Thea och Isabella
Halloween är en stor grej här. Om man som jag tvekade först behöver man bara gå förbi tiomiljonersvillorna (nej, inte kronor) och titta på fejkgravstenarna i trädgårdarna. (I klassen 30 och över såg jag däremot inga löjliga utsmyckningar.) På Cal-mart idag handlade jag min pasta och pizza mellan en katt med mask över ögonen och en ”french maid”.

Thea hade halloweenfest på sitt dagis i Fredags. Eftersom hon och Erika har mått lite dåligt kom hon och jag dit först till festen. (Jag var inte utklädd.) Kostymerna var ett totalt kaos av allt från Häxor (som Thea) till små brandmän och poliser i full kravallutrustning. Det här var antagligen ett utmärkt tillfälle att lära känna några av de andra föräldrarna, om man hade sovit lite mer och jobbat lite mindre sista veckan. Dagiset hade tagit dit ett ”Pet Zoo” med kaniner, en and, smågrisar, getter och höns. Thea var inte imponerad, däremot ville hon gärna klättra och åka rutschbana med barn som är tre till fyra gånger så gamla som hon, med nya blåmärken som följd.


Thea och höna.
För er konservativa tråkmånsar och kostymfacister där ute kan jag berätta att cheerleaderutstyrseln hade fungerat alldeles utmärkt. En av mammorna var utklädd till cheerleader, men hennes kjol var så kort att jag inte vågade ta någon bild.

Det sägs, inte helt oväntat kanske, att en av världens bästa halloweenfester hålls i Castro varje år.