tisdag, september 14, 2004

Uppkörning


Dina
Ok,jag körde ut fastän jag såg att den krockade bmw:n var på väg mot oss i hög fart, och respekterade inte den lilla toyotans right-of-way, jag vred inte på huvudet innan jag svängde ut från vägkanten, och jag stannade inte vid stopplinjerna. Men Dina, min uppkörningsofficer, gav mig 9 poäng och godkännde mig ändå. Dina bor i SF och jobbade öven där tidigare, men hon fick ett erbjudande om att bli uppkörningskontrollant i Redwood City, och pendlar nu dit varje dag. Hon bedömmer ungefär 10 uppkörningar per dag, bryter lätt åt det kinesiska hållet, instämmer i att det blir lite enformigt, tycker inte att pendlingen är något större problem, och är inte helt immun mot förrvirrade killar med (fejkad) brittisk accent.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

9 poäng av vad?
/Jonas

11:19 fm  
Blogger Mathias said...

15, har man fler än så får man komma tillbaka en annan dag.

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home