måndag, november 28, 2005

På Stan

Medan Thea och Erika var i Noe Valley och bakade lussekatter med Lina tog Mathias bussen ned till centrum. I ett försök att bättra på min sorgligt eftersatta garderob blev första stoppet Brooks Brothers. Det gick över förväntan både på byx- och tröjfronten, och Andrea (som är någon sorts halvchef och en gång i tiden dejtade David Haas) kom ihåg mig sedan tidigare besök. Hon tyckte vår del av stan var lite väl småbarnstät och att staden som helhet gentrifierats sedan hon växte upp i lower Pacific Heights. (”I Presidio brukade det bo militärfamiljer, inte yuppies.”)

Stärkt av denna bekräftelse av min person vågade jag mig sedan in på Tiffany's och blev mycket riktigt nedtagen på jorden av en 17-tusendollarsdiamant.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kanske något att bidra med till julklappslistan ?
På fredag måste det skickas för att tomten ska hinna fram
Kramar

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home