fredag, augusti 20, 2004

Bilhandel

Mannen på bilden heter Matt och kommer från Etiopien. Han kom hit till USA för tjugo år sedan, och pluggade ett tag data på collage. Han läste assambler, datorarktektur, och likande, men var inge bra på det ("I screwed up" som han själv säger) och började sälja bilar istället. Matt tycker att konkurrensen i branschen numera är för hård, och gillar inte att jobba på provision. Han har barn med en kvinna som också kommer från Etiopien, men är skilld sedan ett par år. Barnen bor med sin mamma i San Francico, en stad Matt inte gillar - man kör bara vilse, det finns för många gator. Matt bor i San Jose. Skillsmässan hamnade i domstol, och Matt verkar inte vara helt nöjd med utslaget, men så funkar det i det här landet säger han.

Matt jobbar på Toyota 101 som ligger helt nära mitt jobb, och han har just sålt en mörkblå mercedes till mig. Det är förvånade och nästan helt min förtjänst eftersom Matt är en usel bilförsäljare. Han är helt enkelt för ostrukturerad. Som tur är fanns det även en rysk list-häxa på kontoret. Galina Fedorova är lång, blond, och har kollen. Dessutom känner hon Katja som sitter i cubiceln bredvid mig och som jag åt lunch med idag.

Slutligen kan jag meddela att Matt är intresserad av en svensk hustru. Gärna lång och smal.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till bilen !

7:51 fm  
Anonymous Anonym said...

synd man inte längre är lång och smal då....hade ju varit en anledning så god som någon att flytta overthere. borde vara enklare med uppehållstillstånd om man är gift dessutom! /guess who

10:48 em  
Blogger TM said...

Väldigt trevligt att äntligen få ha lite koll på vad ni gör over there! Hoppas ni tillägnar er den väsktkustska musiken också, har hört att de lite längre norrut har någonting som kallas grunch, eller något i den stilen! Glöm inte bort att ta recept på allt gott ni äter, i mitt parallelliv (ett annat universum alltså) är jag nämligen matantropolog. I det här ska jag börja "jobba" den 30/8. Uj uj. Ha det bra alla tre och hälsa Matt att jag inte är smal men lång! ;o) (Och rödhårig.)
Kram!
/TM

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home